حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی-استان البرز

"کارگروه شهید آیه الله سید محمدحسین بهشتی"

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی-استان البرز

"کارگروه شهید آیه الله سید محمدحسین بهشتی"

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی-استان البرز
امام خامنه ای(حفظه الله):
دستور کار قطعی نظام جمهوری اسلامی، دنبال کردن الگوی پیشرفت ایرانی-اسلامی است.
1391-15-5

پیوندهای روزانه

باسمه تعالی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کارگروه عدالت و پیشرفت کرج، دومین جلسه هم اندیشی در تهران با حضور مسولین کارگروه ها و نماینده مردم بروجرد در مجلس برگزار شد.

متن زیر خلاصه ای از مطالب مطرح شده در این جلسه دو روزه می باشد.

پس از طرح مسئله الگوی پیشرفت اسلامی توسط امام خامنه ای سه جریان پیگیر این موضوع شدند.جریان اول بعد از طرح این مسئله توسط ایشان به تدوین مقاله،جزوه،کتاب و سخنرانی می پردازند.جریان دوم برای فعالیت علمی پیرامون موضوع به تعریف نظام نامه ی علمی و کتاب خانه ای می پردازند.این جریان برای تدوین این الگو زمانی قریب پنجاه سال نیاز دارند.

جریان سوم برای پاسخ به سفارش امام خامنه ای ضمن لازم دانستن فعالیت های علمی به منظور تولید الگوی پیشرفت اسلامی، آن را کافی نمی داند، و از جریان دوم سوالی مهم دارد:مدیریت جامعه را در طول این پنجاه سال به چه الگویی میسپارید؟

جریان سوم مدیریت تحولات را برای تولید الگوی پیشرفت اسلامی انتخاب کرده اند.به عبارت دیگر این جریان ضمن تولید تدریجی الگو به تفاهم و ایجاد ظرفیت برای تحقق الگوی پیشرفت می پردازد.

قابل ذکر می باشد که شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی مدیریت تحولات را انتخاب کرده است.

بعد از انتخاب مدیریت تحولات به عنوان رویکرد نسبت به سفارش امام خامنه ای، برای مدیریت تحولات، حفظ جهت نظام مبارک جمهوری اسلامی الزامی است. چراکه برای هرحرکت از جمله حرکت به سمت الگوی پیشرفت اسلامی انحراف از جهت اصلی مهم ترین خطر می باشد.

شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی برای حفظ جهت نظام مبارک جمهوری اسلامی، مدلی را تهیه کرده است.

این مدل حفظ جهت از تبیین جهت حرکت شروع می شود، به لحاظ جهت در تحلیل موضوعات وصل می شود و در نهایت به شناسایی موضوعاتی که در آن موضوعات نباید از جهت غفلت کرد ختم میشود.

تبیین جهت که قسمت اول و  مهمترین قسمت از مدل حفظ جهت می باشد، با سه اصطلاح مبنا،مراحل تحقق مبنا و موضوع انتقال توضیح داده می شود.

لحاظ جهت در تحلیل ها یعنی موضوعاتی در جامعه وجود دارد، که غفلت از ارائه تحلیل های جهت محور در آن موضوعات منجر به تغییر جهت جامعه می شود.لذا در تحلیل موضوعات انتقال باید جهت را لحاظ کرد.

چگونگی شناسایی موضوعاتی که  برای حفظ جهت دارای اهمیت می باشند، قسمت سوم مدل حفظ جهت می باشد.

بعد از شناسایی موضوعات انتقال، باید تحلیل های حاکم بر آن موضوعات را با تحلیل های جهت محور خودمان درگیر کنیم.

که نتیجه ی این درگیری کنترل نظامات ذهنی، عینی و علمی می باشد.این ابزار شورای راهبردی الگوی پیشرفت برای حفظ جهت می باشد.

به عبارت دیگرمدیریت اسلامی تحولات یعنی ارائه تحلیل ها در نقد دیگر تحلیل ها.البته این روش برای مدیریت تحولات و حفظ جهت با عموم مردم قابل تفاهم می باشد.چون مبتنی بر مبانی خاص فلسفی و روشی نیست.

به صورت خلاصه در مدل حفظ جهت، ابتدا تبیین جهت میشود، سپس روش ترجمه جهت بحث میشود و اگر بر روش ترجمه جهت تسلط حاصل شد، در موضوعات جهت ساز _یعنی موضوعاتی که اگر تحلیل های حاکم بر آن بهینه نشود جهت حرکت جامعه عوض میشود_ میان تحلیل های جهت محور و ضد جهت درگیری ایجاد می شود. بنابراین رسالت نقشه راه که پاسخی به سفارش علمی امام خامنه ای است، تصمیم سازی می باشد و با ارائه تحلیل های جهت محور پیرامون 27 موضوع جهت ساز به تصمیم سازی می پردازد.

با توجه به توضیحات مطرح شده می توان نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی را اینگونه تعریف کرد:

نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی نقشه راه کنترل نظامات ذهنی توسط پردازش موضوعات انتقال به منظور حفظ جهت است.


۹۱/۱۲/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی