حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی-استان البرز

"کارگروه شهید آیه الله سید محمدحسین بهشتی"

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی-استان البرز

"کارگروه شهید آیه الله سید محمدحسین بهشتی"

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی-استان البرز
امام خامنه ای(حفظه الله):
دستور کار قطعی نظام جمهوری اسلامی، دنبال کردن الگوی پیشرفت ایرانی-اسلامی است.
1391-15-5

پیوندهای روزانه

بسم الله الرحمن الرحیم

به فضل الهی نشست معرفی "اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی" با حضور جمعی از علاقه مندان به مسئله الگوی پیشرفت اسلامی در محل سالن یاس نمایشگاه بین اللملی کتاب تهران-در روز چهارشنبه 17-2-1393-برگزار گردید.

نشست تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نقشه راه در این نشست دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی؛ در قسمت اول جلسه به خطر "یکسان انگاری توسعه غربی و پیشرفت اسلامی" در میان نخبگان توجه نمودند و تنها راه مقابله با این مسئله خطرناک را تبیین مفهوم پیشرفت اسلامی دانستند.

ایشان در این نشست در تبیین تفاوت های بنیادین "توسعه غربی" و "پیشرفت اسلامی"؛ به بی توجهی ادبیات توسعه به نهاد خانواده و مسئله عدالت  اشاره نموده  و اضافه کردند که در همه کشورهای توسعه یافته این دو مسئله بنیادی با چالش جدی روبرو شده است.

قسمت دوم این نشست به تبیین چگونگی "پردازش موضوع جهت ساز تربیت" اختصاص داشت؛ که در قالب "الگوی بهبود مستمر فضای حاکم بر نهادهای متکفل تربیت" این امر تبیین گشت. اصلی ترین مسئله در الگوی پردازش تربیت، تقسیم عوامل مؤثر بر بهبود وضعیت نهادهای متکفل تربیت به دو دسته عوامل درونی و عوامل بیرونی است؛ که در این الگو چگونگی کنترل عوامل بیرونی مؤثر بر نهاد های متکفل تربیت(فضای حاکم بر تربیت) تبیین شده است.

در قسمت پایانی این نشست: "اشغال سن تربیت" توسط نظام آموزشی توسعه محور و همچنین "الگوی تجمیع سرمایه" متکی بر تحریک منافع شخصی؛ به عنوان دو نمونه از  جدی‌ترین موضوعات مطرح در فضای حاکم بر تربیت مورد بررسی قرار گرفتند.

لازم به ذکر است که در اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی در مجموع هشتاد موضوع مؤثر در شکل گیری "فضای حاکم بر تربیت"، شناسائی و نحوه پردازش صحیح آنها تبیین گشته است. انتهای پیام

'گزارش تصویری نشست

۹۳/۰۲/۱۸

نظرات (۱)

متشکرم از سایتتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی