حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی-استان البرز

"کارگروه شهید آیه الله سید محمدحسین بهشتی"

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی-استان البرز

"کارگروه شهید آیه الله سید محمدحسین بهشتی"

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی-استان البرز
امام خامنه ای(حفظه الله):
دستور کار قطعی نظام جمهوری اسلامی، دنبال کردن الگوی پیشرفت ایرانی-اسلامی است.
1391-15-5

پیوندهای روزانه

بسم الله الرحمن الرحیم

یکسان انگاری توسعه غربی و پیشرفت اسلامی-که منشاء ایجاد محاسبات غلط در میان نخبگان و مسئولین است- اصلی ترین خطری است که ماهیت اسلامی و مردمی انقلاب مردم ایران را تهدید می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نقشه راه برخی از مسئولین و نخبگان در درون مملکت هنوز تصویر روشنی از مفهوم پیشرفت اسلامی و چگونگی اداره جامعه بر اساس دین در ذهن خود ندارند و فقدان همین امر منجر به شکل گیری محاسبات غلط در ذهن آنها برای اداره کشور می شود. در بسیاری از برنامه های کارشناسی؛ تحلیل های توسعه گرا، محور آسیب شناسی و ارائه راه حل برای حوزه های مختلف اجتماعی محسوب می شوند. ارائه راه حل هائی همچون "سیاست خارجی توسعه گرا"، "پیش گیری توسعه ای" و.... نمونه هائی از راه حل های مبتنی بر "محاسبات توسعه گرا" در شرایط فعلی کشور است؛ که بی تردید راه حل اساسی مبارزه با آن بسط گفتمان الگوی پیشرفت اسلامی در میان نخبگان می باشد.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در دو گفتگوی تفصیلی با کیهان فرهنگی در سالهای 1390 و 1393  به باز شکافی ابعاد خطر "یکسان انگاری توسعه غربی و پیشرفت اسلامی" در مقام برنامه ریزی و نمودهایش و همچنین چگونگی رفع این خطر پرداخته است.

گفتگوی اول را از اینجا و گفتگوی دوم را از اینجا دریافت نمائید.

مطالب مرتبط:

ایجاد محاسبات غلط؛ میوه یکسان انگاری!

۹۳/۰۴/۳۰

نظرات (۱)

۰۵ مرداد ۹۳ ، ۰۱:۵۴ الگوی پیشرفت اسلامی
با سلام
هم اکنون نظریه «بانک سؤالات الگوی پیشرفت اسلامی»، یکی از نظریات 81گانه مطرح در اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی» آماده دانلود می‌باشد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی