حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی-استان البرز

"کارگروه شهید آیه الله سید محمدحسین بهشتی"

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی-استان البرز

"کارگروه شهید آیه الله سید محمدحسین بهشتی"

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی-استان البرز
امام خامنه ای(حفظه الله):
دستور کار قطعی نظام جمهوری اسلامی، دنبال کردن الگوی پیشرفت ایرانی-اسلامی است.
1391-15-5

پیوندهای روزانه

بسم الله الرحمن الرحیم

نشست معرفی "اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی" امروز یک شنبه دوم شهریور ماه 1393در محل موسسه خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهشهای اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار گردید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نقشه راه در بخش اول این نشست گزارشی اجمالی از روند مطالعات پژوهشی پشتیبان اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی ارائه شد. مطالعات منجر به تدوین این نقشه راه از اواسط دهه هفتاد و با موضوعیت یافتنِ سوال "انقلاب اسلامی با چه آسیب هائی روبرو است؟" آغاز  و در پایان سال 1390 با  تولید "نظریه پردازش موضوعات جهت ساز"- به عنوان نظریه مادر الگوی پیشرفت اسلامی- جمع بندی شد. این نقشه راه آسیب اصلی انقلاب را استفاده از الگوهای غربی اداره جامعه می داند.
در بخش دوم این نشست با استفاده از اصطلاحِ "جهت حرکت انقلاب اسلامی" به تعریف اجمالی مفهوم الگوی پیشرفت اسلامی پرداخته شد. بر اساس مفاهیم این نقشه راه؛ تبیین مسئله مهم الگوی پیشرفت اسلامی از تبیین عمیق انقلاب اسلامی آغاز می شود و در  روند تبیین انقلاب اسلامی باید به سه سوال: 1- انقلاب اسلامی روش تحقق شاخص های هویت اسلامی را چه می داند؟ 2- انقلاب اسلامی مراحل تحقق شاخص های هویت اسلامی را در چند مرحله تعریف کرده است؟ و 3- چگونه باید هرمرحله از انقلاب را محقق کرد؟ پاسخی تفصیلی و روشن داد.
اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی در پاسخ به سوال اول مفهوم "نظام سازی اسلامی" را مطرح کرده است و در پاسخ به سوال دوم "مراحل پنج گانه ی انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی" را بر اساس مفهوم "نظام سازی اسلامی" تعریف کرده است. همچنین این نقشه راه در پاسخ به سوال سوم مفهوم "موضوع انتقال" را مطرح کرده و مسئله الگوی پیشرفت اسلامی را موضوع انتقال از مرحله دولت اسلامی به مرحله جامعه اسلامی می داند.
در بخش پایانی این نشست کلیاتی از نگرانی های نیروهای انقلاب درباره برنامه ششم توسعه مورد بحث قرار گرفت. بر اساس مفاهیم اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی با طرح چند نظریه بخشی از محورهای 81 گانه نقشه راه  می توان پیوست های در بخش هی پیش گیری از جرم، تربیت و علم به این برنامه توسعه گرا پیوست نمود. در پایان این نشست به صورت اجمالی به پرسش های حاضران در جلسه پاسخ داده شد.
لازم به ذکر است که هفته آینده  دومین نشست مرتبط با این نقشه راه در تالار شورای شهر مشهد برگزار می شود. بعون الله تعالی

۹۳/۰۶/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی